
Designér Karel Volf věnoval osvětlovacímu sklu celý svůj profesní život a jeho práce byla mnohokrát ohodnocena – ať už medailemi na veletrzích, nebo oceněním Czechoslovak Industrial Design (CID), které získávalo některé z jím navržených světel skoro každý rok. Od roku 1978 byla jeho tvorba pravidelně dokumentována Muzeem skla v Corningu v USA (největším a nejprestižnějším muzeem skla na světě).
Akad. mal. Karel Volf (1932–2018) pocházel z Polabí, byl absolventem sklářské školy v Novém Boru a ateliéru skla a užité malby na skle Josefa Kaplického na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Do n. p. Osvětlovací sklo Valašské Meziříčí nastoupil v roce 1959, a rok na to se stal vedoucím nově utvořeného vývojového oddělení skláren, jímž zůstal až do roku 1990. Jako vedoucí výtvarník zásadním způsobem ovlivnil vývoj designu osvětlovacího skla v poválečném Československu. Světlo Karla Volfa vychází z jednoduchých, organicky formovaných tvarů, respektujících požadovanou funkci výrobku. V 60. letech využíval kombinaci světelně efektního vrstveného skla (triplexopálu) s barevnými a opakními skly, jejichž propojené tvary vytvářely kontrastní, ale kompaktní celek. V 70. letech volil pro stínidla geometrické dekory, a v následujícím desetiletí pracoval především s hutním dekorem, který dokresloval sochařsky pojaté tvary závěsných svítidel i stolních lamp. Kromě světel určených pro sériovou výrobu, jejichž skla byla nejčastěji kombinována s montážními prvky dodávanými výrobními družstvy Drukov Brno nebo Napako Praha, Volf navrhoval i světelné instalace do architektury. Mezi asi třemi desítkami realizací je i osvětlení určené pro zámek Kinských, v němž sídlí Muzeum regionu Valašsko. Na soupravě světel určených pro expoziční a reprezentativní prostory zámku spolupracoval Karel Volf s architektem Šebestiánem Zelinou a následně k. p. Lustry Kamenický Šenov, který dodal montážní prvky. Moderní sdružené osvětlení sestavené z válcových prvků dotvořilo tehdy nově rekonstruovaný (1988) interiér. Při nedávné rekonstrukci zámku (2019–2022) musela světla ustoupit novému architektonickému řešení a soudobým nárokům na osvětlení. Jedno ze světel však stále zůstává dominantou zimní zahrady.
Dílo Karla Volfa pro n. p. Osvětlovací sklo Valašské Meziříčí obsahuje dle dobové evidence téměř 3000 návrhů světel a dekorů. Ve sbírkách Muzea regionu Valašsko je autorova tvorba zastoupena 66 realizacemi, přičemž sbírka obsahuje i další, dosud neidentifikovaná Volfova díla.