František Vavřinec Korompay (1723–1779) byl významnou osobností moravského baroka poloviny 18. století. Narodil se v Rohatci, ale ve 40. letech 18. století se natrvalo usadil v Brně. Byl žákem a spolupracovníkem Franze Antona Palka (1717–1767). V Brně vyhotovil pro chrám sv. Jakuba řadu větších i menších pláten. Nejpočetnější soubor jeho prací je umístěný v depozitářích Moravské galerie v Brně. Pro jeho rané práce je charakteristická živá barevnost, ovšem ke konci tvorby se dostává spíše k tlumenějším barevným tónům. Tento malíř se specializoval na závěsné obrazy – od těch s náboženskou tématikou až po portréty. A právě jeden z portrétů vyhotovených Korompayem se nachází také ve sbírkách zámku Lešná u Valašského Meziříčí. Jde o portrét desetileté dcery hraběte Ignáce Dominika Choryňského z Ledské (1729–1792) z jeho prvního manželství, Marie Anny (1757–1825). Hrabě byl významným zemským úředníkem a sběratelem umění. Vyhotovení obrazu bylo malíři zadáno hrabětem prostřednictvím jeho brněnských zmocněnců Bartholomea Nebese a Josefa Františka Rückerta roku 1766.
Hrabě Ignác nechal svou dceru portrétovat v červenočerných šatech s krajkovými manžetami a stříbrnými doplňky. Jednu ruku má složenou v elegantním gestu na hrudi, v druhé ruce drží karnevalovou masku. Ta má horní polovinu tváře začerněnou a celý obraz se tak stává malým interpretačním rébusem.
Obraz sám nedává znát, kdo že je autorem portrétu malé hraběnky Choryňské. Obrazu schází signatura a na zadní straně je pouze list s informacemi o restaurování z roku 1862. Na existenci plátna a autorství Františka Vavřince Korompaye upozornil prof. Lubomír Slavíček. Z dochované korespondence hraběte Choryňského zjistil, že obraz byl hotov už na počátku roku 1767. Tyto informace uveřejnil prof. Slavíček v článku publikovaném v druhém čísle časopisu Opuscula historiae artium Masarykovy univerzity roku 2013. Obraz je nyní včleněn do takzvané Spálovské galerie, kterou si Kinští nechali na lešenský zámek převézt ze zámku Spálov, jejich bývalého sídla.